lördag 4 april 2009

Var det Riviäran eller Alperna?

Vi blir bara sämre och sämre på det här... Sedan sist har Linn både hunnit komma och fara. Dalen ville inte visa sig från sin bästa sida, utan bjöd mestadels på halvtaskiga förhållanden. Lite lössnö och lite sol fick hon dock. Roligt var det i alla fall att ha henne här. =)

Efter Linns avfärd i Torsdags har det blivit riktig vår här. Nere i byn har det varit upp emot 18 grader och soligt som attan. Vi har hållit oss här nere eftersom det är riktigt jobbig snö som suger fast skidorna värre än värst. Som tur är ska dock April normalt vara en månad som ger nysnö igen, så det är bara att passa på att njuta innan vintern börjar om.

Idag tog jag till exempel tillfället i akt att, sittade på balkongen i bikini, påbörja nästa bok i Twilight-serien som jag fyndade på 5 % rea då vi var och stohandlade igår. Bland andra saker vi kalasade med att handla finns jordgubbar, lax och färska räkor. Inte illa för en ski-bum! Ibland måste man ju slå på stort...

För övrigt var det sista kvällen med liveband på South Bar igår. Alla säsongande svenskar var där. Utom jag. Vad är det med svenskar som far utomlands? Nej, nu ska jag inte vara sådan. Det finns många jättetrevliga prickar bland dem. Anledningarna till min egen frånvaro var andra och Peter hade i alla fall trevligt.

Måste bara berätta om hur bra jag trivs i skolan också! Jag har fått världens lärare efter lovet och det är bara så roligt att gå till skolan. Dessutom känns det som att ju mer jag lär mig, ju mer vill jag fortsätta. Vive le francias!

Nej, nu orkar jag inte skriva fler rader. Min trötthet har faktiskt nått oanade proportioner på senaste tiden, så idag har jag inhandlat järntabletter som förhoppningsvis ska göra männsika av mig igen.

/T

1 kommentar:

  1. Tjena! Nyss hemkommen i skrivande stund. Nu börjar det dra i hop sig till Pubafton i Vågga. Det vill till att få allt med som ska upp. Det är miljonen prylar. Tusen saker som ska fungera och spindeln i nätet ska vara i högform och se till att allt kuggar rätt. Påsk i butiken. Krämer till kunder. Var till Kicki på hotellet så hon skulle få prova dessa fantastiska krämer. Pubaftonen Ska vara proffsigt arrangerat. Våra gäster i det provisoriska tältet får inte frysa
    till is, trots glykolen i kroppen. Alla ska trivas. Det är en utmaning som heter duga. Från det ena till det andra.... Nu har vi en ny familjemedlem på gården, vi ska se hur han sköter sig, om han får stanna kvar. Det är en riktig pudding... Berättar mer sen....Vad glad jag blir att du tycker skolan och fröken är bra. Det är viktigt om man sk lära sig nå´t. Det blir många saker man ska skriva om på liten yta. Men Ni ska ha det bra. Kram från oss och pojkarna. "Gammtanten" muttrar i bakgrunden hälsa från mig också.... Kram Mamma Mia

    SvaraRadera